In jurul varstei de 6 luni, bebelusii pot incepe sa aiba un meniu diversificat. La aceasta varsta, sistemul lor digestiv incepe sa secrete enzime care sa descompuna si alte alimente decat laptele matern sau formula.

Este posibil sa fii sfatuita, indeosebi de vreo matusa care “a crescut copiii tuturor”, sa incepi diversificarea mai devreme. Specialistii sunt insa de parere ca diversificarea prematura poate fi cauza multor alergii, asa ca parerea noastra ar fi sa ceri parerea medicului inainte de a lua vreo decizie emotionala in acest sens.

De altfel, cateva dintre semnele care iti indica faptul ca micutul tau este pregatit pentru diversificare sunt destul de evidente: saliva abundenta, abilitatea de a inghiti mancare non-lichida, dezvoltarea miscarii laterale de masticatie, abilitatea de a sta in picioare cu ajutor, un control bun al capului si gatului, abilitatea de a arata senzatiile de foame si de satietate.

In ceea ce priveste super-alimentele de diversificare, ti-am pregatit un top al celor mai populare:

1. Mere, pere în panere

Poti incepe diversificarea cu oricare dintre aceste doua fructe, cu conditia ca in prima faza sa le blenduiesti si sa le prepari termic la aburi. Merele si perele nu provoaca alergii, au un gust placut, asa ca sansele de a fi refuzate sunt reduse, sunt bogate in fibre si pot stimula digestia copilului. Pe masura ce bebelusul creste, acestea vor putea fi oferite crude si rase.

Top 5 alimente ideale pentru diversificarea la bebelusi 1

2. Avocado

Aliment complet, bogat in vitamine si grasimi sanatoase, acest fruct ajuta la dezvoltarea creierului. Poate fi amestecat in piureuri de fructe si le va conferi o consistenta cremoasa, placuta. In plus, este satios si va intarsia momentul in care micutului tau i se va face foame.

3. Morcov

Daca incepi diversificarea dupa varsta de 6 luni, morcovul este un super-aliment pentru copilul tau. Nu il oferi mai devreme, deoarece este bogat in nitrati, care nu pot fi digerati prematur. Altfel, gustul dulceag este foarte agreat de cei mici, timpul de gatire este scazut, iar versatilitatea este un alt atu – morcovul poate fi servit piure, poate fi introdus in supa, poate fi servit mai tarziu ca atare, drept “finger food”.

4. Cereale din orez

Pentru ca pana la varsta de 8 luni copiilor le sunt interzise alimentele cu gluten, cerealele pe baza de orez sunt unul dintre alimentele satioase si hranitoare cu care se poate incepe diversificarea. De altfel, acestea sunt prima recomandare a medicilor pentru copiii care nu iau suficient in greutate. Avantajul este ca pot fi amestecate cu laptele matern sau formula si ca gustul lor nu este unul specific.

5. Piersici și caise

Pentru ca sunt foarte bogate in fibre, acestea trebuie preparate termic inainte de servire, pentru a nu deregla activitatea gastrica a bebelusului. Coaja lor trebuie indepartata. Altfel, nu ai motive sa iti faci griji in privinta alergiilor, iar gustul dulce si aromat va fi, cu siguranta, apreciat inca de la prima inghititura.

 

Categories: Bebe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *