Un stil de viata activ este un stil de viata zen. Stiintific, atunci cand faci sport, te eliberezi de stres prin oscilatiile unor hormoni responsabili de acesta, adrenalina si noradrenalina. Bonus: se pare ca datorita acestora iti poti imbunatati si capacitatea de concentrare, respectiv memoria. Dopamina, un alt hormon eliberat de corpul tau in timpul activitatilor fizice, te va face sa te simti mai odihnita si mai energica. Endorfinele, prezente in cantitati uriase dupa antrenamente – cu precadere cardio – iti vor conferi starea de bine la care tanjesti nu numai in timpul sarcinii.

Pentru ca ti-am dat deja 3 motive serioase pentru a fi cat mai activa in cele 9 luni de asteptare, trebuie sa stii si care sunt activitatile indicate in perioada sarcinii si cum sa faci sa te mentii cat mai zen:

inot-piscina-zen-mami

Inotul

Daca exista un loc in care sa te simti usoara ca o pana, acela este piscina. Inotul e un sport care iti solicita toate grupele mari de muschi, fara a pune presiune pe incheieturi. Te vei tonifia si vei deveni mai puternica, in timp ce sistemul tau cardiovascular va capata tot mai multa sanatate.

Mersul pe jos

Daca nu esti o persoana activa de fel, poti incepe cu una dintre cele mai putin costisitoare si solicitante activitati: mersul pe jos. Practic, nu trebuie sa investesti decat intr-o pereche de pantofi confortabili. In plus, te poti folosi de rutina plimbarilor in scop social, bucurandu-te de compania pretioasa a prietenelor tale.

Yoga

Nu te gandi la pozitii complicate si la picioare innodate dupa ceafa, medicul nu ti-ar recomanda sa faci asta; exista totusi programe yoga special concepute pentru perioada sarcinii, care te vor ajuta sa reduci nivelul de stres, sa scapi de dureri si sa-ti fortifici muschii, sa inveti sa respiri corect si chiar sa ameliorezi simptome specifice sarcinii, asa cum sunt greturile si durerile de cap.

Dansul

Miscarile line, cu riscuri reduse si miscari care nu suprasolicita incheieturile dar stimuleaza sanatatea sistemului muscular nu sunt optionale in timpul sarcinii, iar cea mai distractiva cale de a le transforma intr-un obicei o reprezinta dansul. Vei invata sa-ti coordonezi mai bine miscarile in ciuda cresterii masei corporale si starea ta zen va creste cu fiecare acord auzit in timpul orelor de dans.

Masajul

Din cauza ca greutatea ta se modifica uneori mai repede decat ti se adapteaza corpul la aceste schimbari, se poate intampla sa suferi de dureri mai mult sau mai putin intense in partea inferioara a spatelui. Te poti relaxa insa cu un masaj, care te va ajuta sa-ti destinzi musculatura, sa-ti hidratezi pielea, sa te bucuri de mirosul tau preferat, sa te deconectezi de la problemele cotidiene si sa primesti intreaga atentie a cuiva, de preferat a unui specialist. Chiar mai ai nevoie si de altceva pentru a fi zen?

Tags:
Categories: Sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *