70% dintre femeile insarcinate experimenteaza greturile specifice sarcinii, iar majoritatea nu sunt straine nici de varsaturi. Cum ai putea sa ramai zen, cand organismul tau iti refuza pana si un minim confort?

Ai fi surprinsa, dar exista femei care reusesc sa-si pastreze calmul, sa amelioreze simptomele neplacute ale sarcinii si sa evite sa se expunerea la alti factori de stres, facand slalom printre jaloanele greturi – oscilatii hormonale – crampe – urinare frecventa – senzatie de balonare – oboseala.

Dar pentru inceput, te vom invata sa faci fata greturilor si sa ramai zen atunci cand ai de-a face cu ele.

Ai greturi matinale? Ia-ti o zi libera!

Conform statisticilor, greturile apar de regula in a sasea saptamana de sarcina si ating apogeul in saptamanile 7 si 8. Sfatul zen este sa-ti programezi un concediu in aceasta perioada, mai ales daca nu vrei sa dai vestea atat de devreme colegilor de serviciu. Indiferent daca vei face asta din timp sau nu, permite-ti cate o zi libera atunci cand te ”lovesc” si odihneste-te, este demonstrat ca senzatia de greata din timpul sarcinii este amplificata de oboseala.

Un ambient placut, o mamica zen

Nu subestima puterea mediului inconjurator asupra starii tale. Curatenia este cruciala pentru sanatatea ta si a fatului, dar nu este totul. Dezordinea iti poate da o stare de oboseala si iti poate amplifica starile neplacute, la fel ca petrecerea timpului intr-o camera neaerisita. Pastreaza ordinea, deschide geamurile cat mai des pentru a respira aer proaspat si inconjoara-te de mirosuri fresh naturale care iti plac. Cateva picaturi de ulei de lavanda intr-un vas cu apa sau cateva coji de portocala uscate pot face minuni.

bea apa zen mami

Hidrateaza-te

Oricat ne-ar placea sa-ti spunem ca greturile trec cu un pahar cu vin si o portie de muzica buna, s-a demonstrat ca apa le combate mai eficient. Sigur, nu prea ti-e la indemana, mai ales daca suferi deja si de urinari frecvente, dar este o solutie dovedita si valabila. Stimuleaza-ti setea cu alimente usor sarate, daca nu simti nevoia sa consumi lichide si alege-le intotdeauna pe cele reci sau fierbinti in detrimentul celor caldute, se pare ca acestea din urma iti pot amplifica greturile.

Mananca ce-ti place si ce-ti face bine

Poate ca matusile si bunicile te-ar sfatui in cor sa mananci 1 kg de lamai, chiar daca tu urasti citricele. Nu exista o regula a alimentelor care amelioreaza greturile, desi exista un tipar al femeilor care prefera carbohidratii in aceasta perioada, de la biscuiti la cereale uscate. In orice caz, daca tu simti ca un avocado sau o portie uriasa de coaste te-ar putea face sa te simti mai bine, mergi pe intuitie si ignora sfaturile atotstiutorilor.

Ocupa-ti timpul cu activitati care te distrag

Daca primul gand care ti-a venit in minte este o raita pe Facebook sau pe un glossy online, trebuie sa-ti spunem ca ecranele nu sunt tocmai cele mai bune prietene ale femeilor insarcinate. Daca totusi asta te relaxeaza, iti recomandam sa ajustezi luminozitatea ecranului si sa folosesti zoomul, pentru a nu-ti suprasolicita privirea. Foloseste-ti toate resursele pentru a-ti distrage atentia, de la sudoku si integrame la plimbari prin parc sau chiar gimnastica, dar nu inainte de a discuta cu medicul tau despre asta. Pana la urma, endorfinele eliberate atunci cand faci miscare nu pot decat sa te faca si mai zen.

Categories: Sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *