Iarna e o provocare pentru multi dintre noi, iar atunci cand porti in pantec o viata nu ai decat sa devii de doua ori mai responsabila, dar si de doua ori mai expusa. Temperaturile deloc prietenoase ne dau batai de cap si ne slabesc organismul in fata virusurilor si a bacteriilor, asa ca trebuie sa echilibram efectele lor cum putem mai bine.

Pentru ca sistemul tau imunitar lupta in cele 9 luni de sarcina pentru a contrabalansa efectele cresterii nivelului hormonului hCG, rezistenta ta este mai scazuta in aceasta perioada.

Si pentru ca este recomandat sa eviti medicamentele in timpul sarcinii, iti vom vorbi despre cateva masuri preventive si naturale care te vor tine departe de gripe si raceli.

Mananca sanatos

Evita produsele de tip fast food care nu au un aport sufficient de nutrienti si inlocuieste-le cu alimente sanatoase, bogate in vitamine, minerale si grasimi sanatoase. Caloriile “rele” si fara valoare energetica trebuie inlaturate din meniu si inlocuite cu preparate care va asigura tie si copilului tau toate cele necesare unei dezvoltari sanatoase. Usturoiul si legumele verzi sunt nelipsite din listele alimentare recomandate de catre medicii nutritionisti.

Evita alimentele care ti-ar putea provoca indigestii sau reactii alergice, asa cum sunt fructele de mare. In acest fel nu iti vei asigura doar o sanatate mai buna, ci si un confort sporit.

Nu te feri de iaurturi, acestea contin din belsug probiotice si stimuleaza productia de interferon, un bun aliat impotriva bacteriilor si a infectiilor. In plus, sistemul tau digestiv va deveni si el mai prietenos datorita probioticelor.

Proteinele sunt, de asemenea, vitale in timpul sarcinii. Carnea de pasare, vita, pui si chiar anumite specii de peste iti pot fortifica organismul, daca sunt pregatite corespunzator; exact, asta exclude prajirea. Consuma pe langa ele nuci si seminte, bogate in grasimi esentiale. Daca esti fan peste, evita speciile bogate in metale care traiesc pe fundul apei, asa cum este tonul; acestea pot avea o toxicitate ridicata si iti pot provoca mai mult rau decat bine.

Consuma lichide

Nu uita sa bei apa, hidratarea este vitala in timpul sarcinii. Daca vrei sa te incalzesti in zilele friguroase, o poti face consumand ceaiuri verzi, care te for energiza si iti vor regla metabolismul. Si pentru ca suntem la capitolul “hidratare”, iti recomandam sa reduci cantitatea de cafea consumata. Poti folosi lamaie si miere pentru a transforma ritualul ceaiului intr-o adevarata placere; in plus, acestea contin antioxidanti si vitamina C, vestite pentru intarirea sistemului imunitar. Pentru o aroma mai exotica, poti adauga si ghimbir, este si el benefic pentru sanatatea ta.

Antreneaza-te

Sportul iti intareste imunitatea la fel de efficient si in completarea nutrientilor. Miscarea regleaza circulatia sangvina si ajuta la eliminarea toxinelor. In plus, activitatea fizica va stimula eliberarea unor hormoni precum serotonina si te va face sa te simti bine nu doar fizic, ci si psihic.

Fii mai atenta in ceea ce priveste igiena

Germenii si microbii sunt greu de evitat, insa misiunea nu este tocmai imposibila, mai ales atunci cand ai un scop maret: acela de a duce la bun final o sarcina si de a da nastere unui copil sanatos. Igiena este importanta mereu, insa in perioada sarcinii este vitala. Obiceiuri precum spalatul mai des al mainilor si evitarea contactului cu persoane care au fost expuse la germeni si bacterii, respectiv a locurilor agglomerate nu sunt tocmai lucruri pe care le poate face doar Wonder Woman, nu-i asa? Si pentru ca esti o Wonder Mom, suntem siguri ca vei tine cont de sfaturile noastre.

Tags:
Categories: Sănătate Sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *