Sa faci sau sa nu faci sport in timpul sarcinii? Aceasta este intrebarea. Multe viitoare mamici se tem de efortul fizic in timpul celor 9 luni de sarcina, in timp ce specialistii il recomanda cu caldura.

Daca a face miscare era parte a rutinei tale zilnice inainte sa ramai insarcinata, este foarte posibil sa nu ai prea mari restrictii in acest sens. In orice caz, suntem de parere si incurajam sportul in timpul sarcinii doar cu aprobarea explicita a medicului si, in anumite cazuri, chiar sub supravegherea acestuia. Riscurile supraincalzirii si al cresterii pulsului sunt mai mari acum, dar exista cateva activitati sportive care nu te vor supasolicita in acest sens.

Mergi pe jos si fa jogging

E o activitate usoara, care nu pune presiuni asupra genunchilor si care poate fi practicata in fiecare zi. Singura ta grija va fi alegerea unor incaltari confortabile si cu o talpa antiderapanta. Nu te feri nici sa urci scarile, acest tip de activitate iti va imbunatati ritmul cardiovascular. Poti practica chiar si alergarile usoare, cu atat mai mult daca obisnuiai sa faci asta si inainte de sarcina. Nu uita insa sa te hidratezi!

Plimba-te cu bicicleta

Efortul pe care il depui atunci cand te plimbi cu bicicleta este moderat, deoarece aceasta sustine intreaga greutate a corpului tau. Singurul risc este un eventual dezechilibru; daca ti-e teama de asta, opteaza pentru o bicicleta de camera.

Inoata

Inotul este unul dintre cele mai nobile si sigure sporturi. Muschii tai se vor tonifia, iar ritmul cardiovascular se va imbunatati. Totusi, nu este recomandat sa te aventurezi in mari agitate sau sa te angajezi in activitati nautice riscante precum scuba-diving-ul, asa ca cel mai bine ar fi sa gasesti o piscina sau un bazin pentru a practica inotul.

Ai incercat exercitiile Kegel?

Cele mai multe femei care le-au practicat inainte si in timpul sarcinii nu au intampinat probleme cu vezica urinara dupa nastere. Se pare ca exercitiile Kegel previn si aparitia hemoroizilor, asa ca nu vedem nici un motiv pentru care nu te-ai apuca chiar acum de o repriza.

zen mami practica yoga

Practica yoga

Te vei relaxa complet dupa o ora de yoga si vei uita de toti factorii de stres. In plus, iti tonifiezi muschii si articulatiile in acelasi timp. Ce-ti poti dori mai mult? Bineinteles, exista si exercitii pe care nu le vei putea face sau care sunt pur si simplu nerecomandate, insa acelea sunt exceptiile.

Danseaza!

O poti face in fata oglinzii sau intr-un cadru organizat, sub supravegherea unui profesor. Nu credem ca e nevoie sa iti sugeram sa nu incerci breakdance sau piruete, vom presupune ca stii unde sa te opresti cand vine vorba de miscari bruste sau foarte solicitante.

Categories: Sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *