Exista 5 alimente care stimuleaza fertilitatea si totodata mentin o sarcina sanatoasa. De aceea, sunt importante nu doar pentru femeile insarcinate, ci si pentru cele care si-au propus sa aiba un copil si chiar si pentru acelea care vor sa aiba o sanatate de fier.

Aportul nutritional optim pe care il au aceste alimente iti vor asigura o sarcina fara probleme si vor contribui la sanatatea ta si a copilului tau:

1. Frunze verzi

Sunt bogate in nutrienti si fibre, iar carbohidratii si caloriile le lipsesc cu desavarsire. Au fier, calciu, vitamin K si sunt printre cele mai nutritive alimente. Daca vrei sa asortezi ceva cu frunzele de spanac sau rucola, asadar, iti mai putem recomanda si broccoli – acesta este bogat in fibre, vitamina C, magneziu, mangan. Daca nu esti o fana a frunzelor verzi consummate ca atare, le poti include intr-un smoothie delicious.

Top 5 alimente in sarcina 1

2. Oua

Bogate in colina, galbenusurile de ou iti pot rezolva aceasta deficienta de care sufera 86% dintre femeile insarcinate. Opteaza pentru oua organice si concentreaza-te pe galbenus; acesta are grasimi sanatoase, vitamin E, beta-caroten si colina.

3. Somon sau alt peste salbatic

Somonul salbatic este unul dintre pestii cei mai bogati in acizi grasi omega-3. Acestia ii vor asigura copilului tau o dezvoltare neurologica si fizica optima si ii vor hrani, de-a dreptul, creierul. Cei mai importanti acizi grasi, DHA si EPA se gasesc in uleiurile marine precum sunt cel de ficat de cod sau cel de peste, dar pentru ca acestea nu sunt intotdeauna lipsite de aditivi si conservanti, iti recomandam sa iti iei aportul de acizi grasi din somonul salbatic, din macrou si din sardine.

4. Seminte de in, chia si migdale

Nucile si semintele sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi omega-3. Iti vor mentine parul, pielea si unghiile sanatoase in timpul sarcinii, iar proprietatile lor binefacatoare nu se limiteaza la atat, acaparand si sanatatea colonului tau. Semintele de in, chia si migdalele sunt cele mai eficiente alimente in acest sens, asa ca nu le ocoli.

5. Lactate fermentate

Acestea sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru perioada sarcinii, deoarece sunt bogate in vitamin precum A, E, D si K. Acestea sustin dezvoltarea creierului si a sistemului nervos, dar sunt si bogate in probiotice. Opteaza pentru unele procesate la temperaturi scazute, asa cum sunt chefirul, iaurtul grecesc sau iaurtul cu probiotice. Acestea te vor ajuta sa slabesti dupa nastere, vor stimula fertilitatea daca sunt consummate inainte de sarcina si vor proteja sanatatea copilului tau in timpul sarcinii. Contin bacterii bune, esentiale pentru tractul digestiv al tau si al copilului tau.

Categories: Sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *